|

آغاز برداشت انار نوبرانه در سرخه

آغاز برداشت انار نوبرانه در سرخه

رییس جهاد کشاورزی سرخه از آغاز برداشت انار نوبرانه در باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: سطح زیر کشت انار در باغ‌های سرخه ۳۷۰ هکتار است.

به گزارش مملکت ما، عباس غفوریان روز پنجشنبه با بیان اینکه برداشت محصول انار نوبرانه در ۳۷۰ هکتار باغ انار این شهرستان آغاز شد، به رسانه‌ها افزود: ۸۰ درصد از باغ انار این شهرستان بارده است.

وی با اشاره به اینکه ارقام مختلفی از جمله ملس ساوه، محمودآباد، اردستانی، رباب نی ریز و ارقام بومی مثل شاهوار، انار پوست سفید و قرمز در این باغ‌های سرخه کاشت شده است، بیان کرد: برداشت انار از ۱۵ مهر آغاز شد و تا نیمه آبان ادامه دارد.

وی متوسط عملکرد میوه انار را در باغ های سرخه ۲۲ تن در هکتار عنوان کرد و گفت: انار برداشت شده در سرخه، علاوه بر تازه خوری، برای مصارف دیگر از جمله رب انار و ناردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسوول درباره ویژگی‌های بارز و مشخص کشت انار در منطقه اضافه کرد: قیمت مناسب برای تازه خوری، طعم و عطر خاص و استفاده نکردن از سموم شیمیایی در اکثر باغ‌ها از ویژگی‌های محصول انار سرخه است.

وی با اشاره به خواص انار اظهارکرد: این میوه علاوه‌بر خواص آنتی اکسیدانی منبع خوبی از انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، C و E و اسید فولیک است.

رییس جهاد کشاورزی سرخه با بیان اینکه آفت کرم گلوگاه، مگس میوه مدیترانه‌ای و آفتاب سوختگی و ترکیدگی از مشکلات باغداران محصول انار در سرخه است، عنوان کرد: با تشکیل کلاس های آموزشی و ترویجی و استفاده از روش‌های نوین، سطح خسارات احتمالی را می توان کاهش داد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار