|

مطالبات کاملینا کاران استان لرستان بزودی تسویه می‌شود

مطالبات کاملینا کاران استان لرستان بزودی تسویه می‌شود

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال از طلب کاملینا کاران استان پرداخت شده است و با پیگیری های صورت گرفته مابقی نیز تا روزهای آتی تسویه می شود.

به گزارش مملکت ما ، غلامعلی فتحی اظهار کرد: کل مطالبات کاملیناکاران لرستان در حدود ۵۷۲ میلیارد ریال بود که برخی کشاورزان بیش از ۷۰ درصد مطالبات خود و برخی هم تاکنون ۲۰ درصد آن را دریافت کرده اند و مابقی مطالبات نیز بزودی پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت "بیستون شفا" از شرکت های استان کرمانشاه طرف قرارداد کاملیناکاران استان بود افزود: این شرکت برای خرید محصول کاملینای کشاورزان استان قرارداد بست و مقرر شد که سه ماه پس از تحویل، مطالبات کشاورزان را به حساب آنها واریز کند اما متاسفانه به تعهدات خود عمل نکرد.

فتحی با اشاره به مطرح شدن موضوع در دستگاه قضا برای احقاق حق کشاورزان استان عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، ظرف روزهای آتی نیز باید سایر مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

وی با بیان اینکه این محصول برای اولین بار به دستور وزارت جهاد کشاورزی به عنوان الگو در لرستان کشت شد بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته وزارت جهاد کشاورزی این محصول نیز در فهرست خرید تضمینی دولت قرار گرفت تا برای کشاورزان طی سال آینده مشکلی در فروش پیش نیاید.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان با بیان اینکه امسال خرید توافقی کاملینا به ازای هر کیلوگرم ۲۶۰ هزار ریال بود تصریح کرد: سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲حدود ۵۰ درصد کاملینای کشور که معادل پنج هزار هکتار بود در لرستان کشت شد و ۲ هزار و ۵۰۰ تن برداشت صورت گرفت و مقدار ۲ هزار و ۱۷۵ تن به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار