|

افزایش ۲۵ درصدی کشت نخود در آذربایجان‌غربی

افزایش ۲۵ درصدی کشت نخود در آذربایجان‌غربی

کشاورزان آذربایجان‌غربی امسال در پنج هزار هکتار از زمین‌های خود نخود پاییزه کاشته اند.

به گزارش مملکت ما ، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پنج هزار هکتار زمین در استان در سال جاری به کشت نخود پاییزه اختصاص یافته است که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد.

دیانتی افزود: یکی از اهداف اصلاح و تغییر الگوی کشت استان، تغییر زمان کشت محصولات از بهاره به پاییزه با هدف استفاده از بارندگی های پاییز و زمستان، طولانی شدن دوره گیاه، زودرس نشدن گیاه و افزایش عملکرد است که به همین دلیل ، نخود پاییزه در سطح گسترده ای کشت می شود.

وی با بیان اینکه سطح ابلاغی نخود پاییزه در استان در قالب طرح جهش تولید در دیم زارها ۲۴ هزار هکتار است، اضافه کرد: ارقام سعید، آتا، آنا، اروم ۱و۲، نصرت، پیروز (رقم دسی رنگی)، آزکان و گوکسو(ترکیه)، سفید قزوین (بومی) از ارقام کشت شده در استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴.۵ تن بذر گواهی شده در استان توزیع شده است، ادامه داد: تاکنون ۱۰۰ درصد مزارع نخود تحت پوشش طرح جهش دیم‌زارها قرار گرفته است و کشاورزان با کشت ارقام جدید و اصلاح شده، رعایت نکات فنی، کشت مکانیزه و مستقیم می توانند محصول بیشتری برداشت کنند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار