|

تنظیم بازار گوشت قرمز با همکاری عشایر

تنظیم بازار گوشت قرمز با همکاری عشایر

رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: طرح تولید قراردادی یک میلیون راس دام سبک با همکاری عشایر در کشور آغاز شد، که به ثمر رسیدن این اقدام نقش موثری در تنظیم بازار گوشت قرمز دارد.

به گزارش مملکت ما ، شایان نادری در جشنواره عشایری در منطقه فتح المبین شوش با بیان اینکه ۲۹ میلون راس دام و ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید می‌شود بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت دامپروری جامعه عشایری برای جلوگیری از نوسان قیمت گوشت قرمز در بازار مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طرح تولید قراردادی دام سبک با تولید یک میلیون راس دام آغاز و تا ۶ میلیون راس قابل ارتقاست که در این طرح دام با قیمت تضمینی از عشایر خریداری می‌شود.

رییس سازمان امور عشایر کشور تصریح کرد: این طرح علاوه بر تنظیم بازار گوشت قرمز در کشور نقش موثری در اقتصاد جامعه عشایری خواهد داشت.

وی اظهار کرد: متاسفانه سال گذشته ۲۰ میلیون راس دام سبک کشور که بخش زیادی از آن دام مولد بود به دلیل فشار‌های اقتصادی به دامداران در کشتارگاه‌های ذبح شد.

نادری با بیان اینکه ۵۰ دستگاه برای خدمت رسانی به جامعه عشایری در کشور مسوولیت دارند گفت: تامین اعتبار تکمیل طرح آبرسانی به مناطق عشایری غرب کرخه از محل اعتبارات ملی به طور جدی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار