|

احیای واحد تولیدی ذوب آهن ارومیه

احیای واحد تولیدی ذوب آهن ارومیه

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با تعیین تکلیف بدهی‌ها و انتقال مالکیت، کارخانه ذوب آهن ارومیه به چرخه تولید باز می‌گردد.

به گزارش مملکت ما ، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری که با موضوع نحوه واگذاری و بررسی نحوه پرداخت بدهی‌های شرکت ذوب آهن ارومیه برگزار شد به تعیین تکلیف بدهی‌ها و انتقال مالکیت شرکت فولاد (ذوب آهن) ارومیه اشاره کرد و گفت: شرکت ذوب آهن ارومیه ظرفیت بسیار ارزشمندی در این منطقه بود که در پیک کاری خود بالغ بر ۶۰۰ نفر نیروی کار در زمینه صنایع فولادی فعالیت داشت.

عتباتی افزود: این شرکت به دلیل فوت مالک، اختلافات به وجود آمده و به علت عدم توان پرداخت تسهیلات اعطایی بانک‌ها در مرحله تکمیل متوقف و تاسیسات و دستگاه‌های آن بر زمین مانده و در حال از بین رفتن بود.

وی گفت: با ورود دادگستری آذربایجان‌غربی و تعقیب پرونده که نزدیک به ۱۸ ماه به طول انجامید، در راستای احیاء و در قالب واگذاری این موضوع، اشخاص واجد صلاحیت و سرمایه گذار تعیین و با کسب مجوز‌های قانونی از سیستم بانکی و با همکاری وراث مالک کارخانه، ۵۴۰ میلیارد تومان بدهی سیستم بانکی تسویه خواهد شد و این واحد تولیدی از توقیف خارج و به یک مجموعه کار افرین واگذار می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پس از بازسازی خط تولید و راه اندازی کامل کارخانه گام‌های موثری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار