|

صادرات کالا از گمرکات استان مازندران، ۴۸ درصد افزایش یافت

صادرات کالا از گمرکات استان مازندران، ۴۸ درصد افزایش یافت

ناظر گمرکات‌ مازندران با اشاره به صادرات بیش از یک میلیون تن انواع کالا از گمرکات استان در ۹ ماهه سال جاری گفت که این میزان صادرات صورت گرفته نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مملکت ما از روابط عمومی حوزه‌ نظارت‌ گمرکات‌ مازندران، امیر جمشیدی روز سه شنبه در تشریح صادرات کالاها از طریق گمرکات استان افزود:‌ ارزش صادرات انواع کالا از گمرکات‌ مازندران در این مدت بیش از ۲۳۷ میلیون و ۶۸۶ هزار دلار بود که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به صادرات قطعی کالا از گمرکات امیرآباد، نوشهر، ساری، فریدونکنار و آمل ادامه داد: پنج قلم عمده کالاهای صادراتی شامل فرآورده های لبنی با ۹۰ میلیون دلار، سیمان با ۳۰ میلیون دلار، مواد پلاستیکی با ۲۵ میلیون دلار، مرکبات با ۱۷ میلیون دلار و فرآورده های خوراکی گوناگون با ۱۲ میلیون دلار بود و از این حیث سهم ارزشی ۷۴ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته اند.

وی مقاصد عمده کالاهای صادراتی گمرکات‌مازندران در این مدت را ۴۷ کشور اعلام کرد و گفت : به ترتیب عراق با ۱۱۰ میلیون دلار، روسیه با ۵۷ میلیون دلار، ترکمنستان با ۱۱ میلیون دلار، قزاقستان با ۱۰میلیون دلار و امارات با ۷ میلیون دلار پنج کشور عمده طرف مبادله تجاری گمرکات‌ مازندران بوده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار