|

با بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی بیمه محصولات کشاورزی موافقت شد

با بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی بیمه محصولات کشاورزی موافقت شد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما برای بیمه محصولات کشاورزی پیشنهاد بودجه ۱۱ هزار میلیارد تومان را به مجلس ارائه کردیم که ۶ هزار میلیارد تومان آن مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش مملکت ما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، گفت: در بخش کشاورزی مشکلات بسیاری وجود دارد که برخی از این مشکلات مانند بارش‌های جوی و شرایط اقلیمی از اختیار انسان خارج است.

وی افزود: امسال وضعیت جوی بسیار بهتر بود اما در برخی استان‌ها همچنان خشکسالی است، ما باید آب را مدیریت کنیم تا کمبود بارش باعث آسیب به بخش کشاورزی نشود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بنده اعتقادی به تصدی‌گری ندارم، وظیفه دولت سیاستگذاری و نظارت است و تامین و تنظیم بازار بر عهده بخش خصوصی است، اما اگر اتحادیه‌ها نتوانند تمام تولیدکنندگان را تحت پوشش خود قرار دهند دولت باید ورود کند.

وی افزود: ما در زمینه امنیت غذایی با کسی شوخی نداریم، قانون برای همه یکسان است و با افراد متخلفی که از قیمت تخطی کنند و حقوق مصرف کننده را نادیده گیرند، برخورد قانونی خواهیم کرد تمام قیمت‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها رصد می‌شود و اتحادیه‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند.

آقامیری درباره بیمه محصولات کشاورزی گفت: برای بیمه محصولات کشاورزی باید بودجه در نظر گرفته می‌شد که ما پیشنهاد ۱۱ هزار میلیارد تومان را دادیم اما مجلس شورای اسلامی با ۶ همت آن موافقت کرد.

انتهای پیام/

نظرات