|

وزارت اقتصاد، همایش «اقتصاد ایران؛ اصلاحات ساختاری در گام دوم» را برگزار می‌کند

وزارت اقتصاد، همایش «اقتصاد ایران؛ اصلاحات ساختاری در گام دوم» را برگزار می‌کند

همایش «اقتصاد ایران؛ اصلاحات ساختاری در گام دوم» از سوی پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی طی روزهای ۲۶ و ۲۷ تیر ماه برگزار می‌شود.

به گزارش مملکت ما به نقل ازشادا، همایش «اقتصاد ایران؛ اصلاحات ساختاری در گام دوم» از سوی پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی طی روزهای ۲۶ و ۲۷ تیر ماه در سالن اجلاس سران تهران برگزار می‌شود.

اصلاح ساختار نظام سیاست‌گذاری اقتصادی (ساختار حکمرانی اقتصاد سیاسی)، اصلاح ساختار حکمرانی بر مبنای داده (با هدف شفافیت اقتصادی)، اصلاح ساختار نظام مالی (بانک و بازار سرمایه)، اصلاح ساختار نظام مالیاتی-حمایتی، اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی و محور ویژه، مهار تورم و رشد تولید از محورهای اصلی این همایش است و شرکت‌کنندگان طی فراخوانی مقالات خود را در این محورها تا ۵ تیر ماه ارائه کرده‌اند.

اقتصاد ایران در گام دوم چهل‌ساله خود نیازمند تحول ساختاری به‌منظور بهبود بستر اجرای سیاست‌های اقتصادی (سیاست‌های پولی، ارزی، مالی و رفتاری) است. مراد از تحول ساختاری، تحول در نظام یا سازماندهی اقتصادی مشتمل بر تغییر در سازمان‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی و ابزارهای سیاستی است.

مهم‌ترین محورهای تحول ساختاری شامل تحول در ساختار سیاست‌گذاری اقتصادی، ساختار حکمرانی بر مبنای داده، ساختار نظام مالی، ساختار مالیاتی - حمایتی و ساختار بودجه‌ریزی است.
تحول ساختاری هویتی میان‌مدت و بلندمدت دارد و در افق چهل‌ساله در قالب ۸ برنامه توسعه (برنامه هفتم تا سیزدهم) تا سال ۱۴۴۳ مطرح می‌شود.

در همایش اقتصاد ایران؛ تحولات ساختاری در گام دوم انقلاب اسلامی، ۵ محور تحول ساختاری شامل تحول در نظام سیاست‌گذاری اقتصادی، حکمرانی بر مبنای داده، نظام مالی، نظام مالیاتی - حمایتی و نظام بودجه‌ریزی بررسی می‌شود.

هدف از برگزاری این همایش آن است که طرح‌های تحولی عملیاتی برای بهبود روند سیاست‌گذاری اقتصادی، شفافیت اقتصادی، تأمین مالی، مالیات‌ستانی - حمایت‌گری و بودجه‌ریزی ارائه شود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار