|

اعتبارات عمرانی ملایر افزایش ۵۰ درصدی همراه شد

اعتبارات عمرانی ملایر افزایش ۵۰ درصدی همراه شد

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: بودجه این شهرستان در سال ۱۴۰۲ از محل‌های مختلف، رقمی حدود۲ هزار و ۲۰ میلیارد ریال است که نسبت به بودجه پارسال رشد ۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش مملکت ما ، سلمان اسماعیلی روز دوشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر افزود: پیش‌بینی می‌شود این رقم بودجه تا پایان سال به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی اظهار داشت: بودجه شهرستان ملایر در سال ۱۴۰۱، یک‌هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال بود که از این رقم بالغ بر ۷۰ درصد آن تخصیص یافت و میانگین تخصیص این شهرستان ۲ درصد نسبت به میانگین استانی با ۶۸ درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه نیازهای این شهرستان نامحدود و اعتبارات محدود است، بیان کرد: حدود ۲ درصد از اعتبارات در اختیار ما است و ۹۸ درصد اعتبارات در اختیار وزاتخانه‌ها و ادارات کل استان است که باید مدیران جذب اعتبارات را از طریق ادارات کل و وزارتخانه مرتبط پیگیری و از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده کنند.

لایروبی ۹۰ درصد قنات‌های ملایر

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به تخصیص اعتبارات خوبی برای حوزه آب و فاضلاب، ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از روستاهای این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود و یک چهارم قنوات استان با ۶۲۴ رشته قنات در ملایر است و بالای ۹۰ درصد این قنوات نیاز به لایروبی دارند.

اسماعیلی یادآور شد: بین دستگاه‌های اجرایی در تخصیص اعتبارات هیچ تبعیضی قائل نشده‌ایم و بر حسب نیاز و اولویت‌های این شهرستان، اعتبارات توزیع شده است.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی عملکرد بهتر و برخی عملکرد خوبی در جذب اعتبارات نداشتند، خطاب به مدیران تاکید کرد: در فرصت باقیمانده تا پایان شهریور حداکثر تلاش خود را برای جذب اعتبارات باقیمانده به کار گیرند.

معاون استاندار همدان گفت: اجازه نمی‌دهیم اعتبارات این شهرستان در جای دیگری هزینه شود و در صورت مشاهده هم با مدیر برخورد می‌شود و هم مدیر کل مربوطه باید پاسخگو باشد.

اسماعیلی نظارت مدیران بر پروژه‌ها و مبادله موافقت‌نامه‌ها در اسرع وقت از دیگر الزامات مدیران دستگاه‌های اجرایی برشمرد و افزود: مسئولیت مستقیم روسای ادارات نظارت بر پروژه‌ها است.

۶۰ هزار میلیارد ریال؛ مجموع اعتبارات ملایر در سال ۱۴۰۱

وی یادآور شد: برای برخی دستگاه‌های اجرایی اعتبارات استانی تخصیص یافته که مدیران باید سهم این شهرستان را از این اعتبارات بگیرند.

رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر اضافه کرد: سال گذشته مجموع اعتبارات این شهرستان ۶۰ هزار میلیارد ریال شامل یک‌هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال بودجه سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات ملی و ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس جمهور بود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه عمده کارکرد مدیران باید در حوزه مدیریت صرف شود، خاطرنشات کرد: اگر مدیر بتواند یک تصمیم خوب بگیرد و سرمایه‌گذار خوب جذب کند، ده‌ها برابر اعتبار برای این شهرستان جذب خواهد شد.

احیای واحد خوراک دام ملایر با ۳۰ تُن تولید روزانه در هفته دولت

به گفته وی؛ مدیریت یعنی احیای واحد خوراک دام ملایر که پنج سال به تولید نرسیده، تعطیل شد و با پیگیری‌های انجام شده احیا و در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود و روزانه قادر به تولید ۳۰ تُن خوراک دام است.

فرماندار ویژه ملایر احیای شرکت ذوب آهن و فولاد جعفری احیا و راه‌اندازی مجدد خط تولید آن بزودی را هنر مدیریتی خواند و از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بزرگی همچون کارخانه سیگار ملایر یا ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، بزرگترین کارخانه شیشه کشور در ملایر یا ۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پالایشگاه انگور با ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در هفته دولت خبر داد.

اسماعیلی همچنین به افتتاح کارخانه تولید دستکش لاتکس با بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری همزمان با هفته دولت اشاره کرد و این اقدامات را هنر مدیریتی عنوان کرد و گفت: اقدام مدیران، اقدام مدیریتی تحولی، انقلابی، جذب سرمایه‌گذار و آوردن سرمایه در این شهر باشد.

پروژه نهضت ملی مسکن

وی با بیان اینکه هفته دولت امسال در طول تاریخ ملایر بی‌نظیر و استثنایی است، افزود: پروژه نهضت ملی مسکن ملایر نیز از برنامه ها و طرح های خوب و عظیم در این شهرستان است و در گام نخست ۵۰۰ هکتار به شهر ملایر، سامن و زنگنه هر کدام ۳۰ هکتار و جوکار ۳۵ هکتار زمین الحاق شده است.

معاون استاندار همدان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: سهم دستگاه‌های مربوطه خود را از اعتبارات پیگیری کنید و نگاهتان به پروژه‌های ملی باشد.

اسماعیلی ادامه داد: مردم از من و شما انتظار دارند و حضور آنها در تمامی صحنه‌ها وظیفه و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و در گرو نگاه جهادی و هنرمندانه مدیران باید اتفاقات خوبی برای این شهرستان رقم بخورد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار