|

فرودگاه همدان، پارکینگ جدید هواپیماهای از رده خارج مهرآباد!

فرودگاه همدان، پارکینگ جدید هواپیماهای از رده خارج مهرآباد!

استاندار همدان اعلام کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی(ره) را هواپیماهای زمین‌گیر اشغال کرده که قرار است در همدان بازیافت و قطعات قابل استفاده به‌کار گرفته شود.

به گزارش مملکت ما ، علیرضا قاسمی‌فرزاد یکشنبه ۱۹ آذر در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان همدان، با تأکید بر اینکه برنامه دولت مردمی ایجاد یک تحول و حرکتی نو در ساختار تولیدی کشور است، گفت: امروز شیوه‌های سنتی تولید جوابگو نیست و برای ما ایجاد عقب‌ماندگی می‌کند.

وی اظهار کرد: تأکیدی که مقام معظم رهبری بر روی تولید داشتند و همواره برخی سال‌ها شعار سال دانش‌بنیان و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نو بوده است که ما را بر آن می‌دارد این موضوع جزو اولویت‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: آنچه مد نظر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است این است که موضوع دانش‌بنیان به صورت همه‌جانبه در صنعت، کشاورزی و خدمات رسوخ پیدا کرده و ساری و جاری باشد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه نگاه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به استان‌ها و شهرهای کم‌برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با یک نگاه و تفکر خوبی شکل گرفته و امیدواریم بتواند حمایت شایسته و بایسته‌ای را از صنایع داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید مراقبت شود سرنوشت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به سرنوشت صندوق‌های دیگر مبتلا نشود، افزود: آفتی که صندوق‌های کشور به آن مبتلا هستند این است که به مرور و با گذشت زمان امور را به بانک‌ها محول می‌کنند در حالیکه اگر بانک‌ها کارآیی و کارآمدی در ارتباط با صنایع پیشرفته داشتند، آنها کار را انجام می‌دادند بنابراین امیدواریم سرنوشت این صندوق به سایر صندوق‌ها مبتلا نشود چرا که سیستم بانکی شرایط و ضوابط خاص خود را دارند.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته باید شرایط سهل و آسان داشته باشد، بیان کرد: ترکیب هیأت امنای صندوق بسیار مبارک است و اجازه ندهید دخالت‌های بی‌مورد و بی‌موضوعیت وارد این صندوق شود.

وی با اشاره به اینکه با وزارت دفاع توافق کردیم بازیافت هواپیماهای کشور به همدان آورده شود، تصریح کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی(ره) را هواپیماهای زمین‌گیر اشغال کرده که قرار است در همدان بازیافت و قطعات قابل استفاده به‌کار گرفته شود و در خلال آن مهندسی معکوس صورت بگیرد که دو رشته را در ارتباط با این موضوع در استان همدان پیش‌بینی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

نظرات