دهمین حادثه مشابه برای هواپیماهای بوئینگ
در حادثه مجدد برای هواپیماهای بوئینگ: چرخ زیر دماغه هواپیما پیش از بلند شدن از جا درآمد.
به گزارش مملکت ما و به نقل از یورونیوز، یک هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ به هنگام آماده شدن جهت برخاستن از فرودگاهی در آمریکا، چرخ زیر دماغه خود را از دست داد.
به گفته اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده، این هواپیمای متعلق به خطوط هوایی دلتا قصد داشت از باند فرودگاه بینالمللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا بلند شود که ناگهان چرخ جلوی آن از جا درآمد.
بنا بر اعلام مقامات، این هواپیما به هنگام حادثه روی باند در صف پرواز قرار داشته که چرخ زیر دماغه کنده شد و «غلتزنان» دور شد. هیچ یک از ۱۸۴ مسافر یا شش خدمه هواپیما در این حادثه آسیبی ندیدهاند.
این هواپیما قرار بود به مقصد بوگوتای کلمبیا پرواز کند که این حادثه برایش رخ داد. سخنگوی شرکت دلتا گفته است که در پی این اتفاق، مسافران به یک پرواز جایگزین منتقل شدند.
هنوز معلوم نیست چرا چرخ این هواپیما از جای خود درآمده و شرکت بوئینگ هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است. با این حال اداره هوانوردی فدرال آمریکا گفته به تحقیقات خود در مورد این حادثه ادامه خواهد داد.
این سومین حادثه برای هواپیماهای شرکت بوئینگ طی هفتههای اخیر است. پیشتر در همین ماه پس از پیدا شدن شکافی در پنجره کابین یک هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی آل نیپون ژاپن، خلبان مجبور به بازگشت به فرودگاه مبدأ شد.
قبل از آن نیز یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس متعلق به خطوط هوایی آلاسکا به دلیل انفجار و جدا شدن تکهای از بدنه ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه بینالمللی پورتلند در آمریکا شد.
این حادثه زمانی اتفاق افتاد که این بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ بیش از ۷۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشت و به ارتفاع ۱۶ هزار پایی از سطح زمین رسیده بود. به گفته مقامات و به دلیل آنچه مشکل «اختلاف فشار» گفته شده است، بخشی از بدنه هواپیما در نزدیکی صندلی مسافران از جا درآمد و حفرهای بزرگ در آن قسمت پدیدار شد.
در پی این حادثه خطوط هوایی آلاسکا اعلام کرد که تمام ۶۵ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس خود را به منظور بررسی مشکل زمینگیر میکند. اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده هم اعلام کرد تمام هواپیماهای ۷۳۷ مکس ۹ تا زمانی که بوئینگ اطلاعات بیشتری را در مورد حادثه خطوط هوایی آلاسکا ارائه ندهد، زمینگیر خواهند شد.
خطوط هوایی آلاسکا بعدتر گفت که گزارشهای اولیه تکنسینهای این شرکت حاکی از آن است که در برخی از این هواپیماها «قطعات سست و بازشده» مشاهده شده است.
خطوط هوایی یونایتد، دیگر شرکت آمریکایی که از این مدلهای بوئینگ در پروازهایش استفاده میکند، گفته است در بررسیهای اولیه خود پیچهایی را پیدا کرده که نیاز به سفت شدن روی پانلهای خروجی داشتهاند.
یک منبع آگاه خبر داده بود که این شرکت تاکنون نزدیک به ۱۰ هواپیما با چنین مشکلی پیدا کرده و این آمار ممکن است باز هم افزایش یابد.
انتهای پیام/
نظرات