|

ایلان ماسک، تاکسی بدون راننده، پلاک و فرمان را رونمایی کرد

ایلان ماسک، تاکسی بدون راننده، پلاک و فرمان را رونمایی کرد

ایلان ماسک از سایبرکب که تاکسی خودران فوق پیشرفته‌ای بدون فرمان و پدال است، رونمایی کرد.

به گزارش مملکت ما، ایلان ماسک پس از وعده‌های فراوان سرانجام از اولین تاکسی رباتیک تسلا با نام سایبرکب (Cybercab) پرده برداشت. این خودرو برقی، به‌طور کامل روی فناوری خودران متمرکز است و دستاورد چشمگیری برای تسلا به‌حساب می‌آید.

تاکسی رباتیک تسلا فرمان و پدال ندارد و به راننده نیاز پیدا نمی‌کند؛ به‌همین‌دلیل پیش از ورود به چرخه‌ی تولید، باید مجوزهای پرتعدادی را از نهادهای رگولاتوری دریافت کند.

طراحی تسلا سایبرکب بسیار آینده‌نگرانه است. این خودرو درهایی دارد که همچون بالِ پروانه به سمت بالا باز می‌شوند و اتاق کوچکش صرفا از دو مسافر میزبانی می‌کند. سایبرکب در نگاه اول شبیه نسخه‌ی کوچک‌تر و چشم‌نوازتر وانت سایبرتراک است.

بسیاری از مردم انتظار داشتند که تسلا یک مدل آزمایشی از سایبرکب را به‌نمایش بگذارد؛ با این‌حال ایلان ماسک در اقدامی غیرمنتظره، ۲۰ دستگاه از این خودرو خودران را نمایش داد.

ماسک مدعی شد که سایبرکب برای شارژشدن به دوشاخه نیاز ندارد، چون از سیستم «شارژ القایی» استفاده می‌کند.

photo_2024-10-12_00-44-59

 ایلان ماسک با تأکید بر ادعاهای قبلی خود گفت که حمل‌و‌نقل ازطریق خودروهای خودران بسیار کم‌هزینه خواهد بود. او اعلام کرد که در گذر زمان، میانگین هزینه‌ی عملیاتی سایبرکب به حدود ۰٫۲۰ دلار به ازای هر مایل (۱٫۶۱ کیلومتر) می‌رسد. درحالی‌که اتوبوس‌های شهری در هر مایل، یک دلار هزینه‌ی عملیاتی دارند.

مدیرعامل تسلا در ادامه گفت: «شما خواهید توانست که سایبرکب را بخرید.» به گفته‌ی ماسک، قیمت خودرو خودران و هیجان‌انگیز سایبرکب کمتر از ۳۰٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

به روایت ایلان ماسک، انتظار می‌رود که خودروهای خودران بین ۱۰ تا ۲۰ برابر امن‌تر از خودروهایی باشند که توسط انسان هدایت می‌شوند. او گفت: «این اتفاق بسیار بزرگی است. این [خودرو] جان بسیاری از مردم را نجات خواهد داد و از صدمات فیزیکی جلوگیری خواهد کرد.»

تاکسی رباتیک سایبرکب احتمالا تا «قبل از ۲۰۲۷» وارد چرخه‌ی تولید می‌شود. ایلان ماسک پیش‌تر وعده‌های دروغین زیادی درباره‌ی محصولات تسلا داده است؛ بنابراین نمی‌توانیم تولید سایبرکب در سال ۲۰۲۶ را قطعی بدانیم.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار