|

فروش آپارتمان در استانبول ترکیه جای خود را به خرید زمین داده است

فروش آپارتمان در استانبول ترکیه جای خود را به خرید زمین داده است

در پی بحران اقتصادی ترکیه، خرید آپارتمان کاهش و خرید زمین در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش مملکت ما ، بر اساس داده‌های پایگاه ارزیابی املاک استانبول در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۳ آمار خرید و فروش مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲.۱ درصد کاهش داشته و به ۵۶۵ هزار و ۷۷۹ واحد رسیده است. این در حالی است که فروش املاک غیر مسکونی به خصوص زمین با افزایشی چشمگیر به بیش از ۸۰۰ هزار قطعه رسیده است.

این گزارش که روز دوشنبه ۳۱ جولای منتشر شده نشان می‌دهد سهم فروش مسکن نسبت به کل فروش ملک که برای چند سال متوالی بیش از ۵۵ درصد بود با شروع همه گیری تا ۴۹ درصد در سال ۲۰۲۱ و ۴۶ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

احمد بویوک‌دومان، از مدیران IGD گفت دوران همه گیری و دورکاری علاقه به خرید خانه‌های ویلایی را افزایش داد. در این دوره همچنین مهاجرت به روستاها و مناطق حاشیه‌ای شهرها نیز شدت گرفت و در نتیجه تقاضا برای خرید زمین افزایش چشمگیری داشت هزینه ساخت خانه، خرید زمین و همچنین مخارج زندگی در این مناطق بسیار پایین تر از شهر است.

میانگین قیمت هر متر مربع زمین در ترکیه طی ماه ژوئن با ۹۱ درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به ۲۶۶۲ لیر رسیده است. استان آنتالیا با نرخ ۵۰۷۷ لیر برای هر متر مربع زمین در رتبه نخست ترکیه قرار دارد. پس از آن استانبول با ۴۹۲۶ لیر و ازمیر با ۴۵۶۶ لیر در رتبه دوم و سوم ایستاده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار