|

بهره‌مندی ۶۸ درصدی روستاهای شهرستان سلماس از راه آسفالت

بهره‌مندی ۶۸ درصدی روستاهای شهرستان سلماس از راه آسفالت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از بهره مندی بیش از ۶۸ درصد از روستاهای شهرستان سلماس از راه آسفالت خبر داد.

به گزارش مملکت ما، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شهرستان سلماس در رتبه یازدهم استان در میزان بهره مندی از راه روستایی آسفالته قرار دارد، افزود: با اتمام عملیات روکش و آسفالت راه ۱۸ روستای دیگر از این شهرستان طی سال‌جاری ، میانگین برخورداری روستاهای شهرستان سلماس از راه آسفالته به بیش از ۷۰ درصد خواهد رسید.

دست نشان با تاکید به اینکه از مجموع مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان سلماس ، ۸ مصوبه مربوط به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان است، افزود: ازاین تعداد نیز ۵ مصوبه مربوط به حوزه راه روستایی بوده که اقدامات خوبی در جهت اتمام هرچه سریعتر این پروژه‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: بهسازی و آسفالت راه روستایی چوپانلو بطول ۳.۵ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۲۸۸.۳ میلیارد ریال، بهسازی و آسفالت محور داراب به دلرزی بطول ۱۰.۱ کیلومتر و اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال ، اجرای عملیات آسفالت راه روستایی آنتنی در روستاهای خورخورا-همت آباد-اخیال بطول ۲.۱ کیلومتر و صرف اعتباری به مبلغ ۷۳.۴ میلیارد ریال و نگهداری و بهسازی راه روستایی اسپشه و شنتال بطول ۱۱.۵ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۶۱.۵ میلیارد ریال از جمله اقدامات انجام شده توسط اداره کل راهداری استان آذربایجان‌غربی در عمل به مصوبات سفر استانی مقام عالی استان به شهرستان سلماس است.

دست نشان  با تاکید به اینکه مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها مبلغی بالغ بر ۶۹۳ میلیارد ریال است،  اظهار کرد: تنها پروژه باقی مانده از مصوبات سفر استانی نگهداری و بهسازی راه ده کحیال است که ۵ کیلومتر انجام شده و ۲.۵کیلومتر آن باقی مانده که با تامین اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه نیز خواهیم بود.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر که شهرستان سلماس دارای ۱۵۰ آبادی است که ۱۴۱ روستا آن بالای ۲۰ خانوار هستند، یادآور شد: از مجموع روستاهای شهرستان سلماس، ۹۶ روستا بالای ۲۰ خانوار دارای راه روستایی آسفالته و ۴۰ روستا فاقد راه روستایی آسفالته هستند.

وی اظهار کرد: آسفالت محور ۳ راهی دلزی تا گوزیک بطول ۳ کیلومتر از دیگر پروژه‌های راه روستایی بوده که توسط اداره کل راهداری استان آذربایجان‌غربی در حال انجام است که با اجرای این طرح ۱۱ روستا از راه آسفالته بهره خواهند شد و از تعداد روستاهای فاقد راه آسفالته کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار