|

خریداری ۲۴۷ تن کلزا از کشاورزان شهر ساری

خریداری ۲۴۷ تن کلزا از کشاورزان شهر ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: تاکنون ۲۴۷ تن محصول از ۱۷۳ هکتار مزارع کلزای این شهرستان برداشت و توسط مرکز خرید تضمینی از کشاورزان ساروی خریداری شد.

به گزارش مملکت ما ، به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، سید اسماعیل علوی با اشاره به نخستین برداشت کلزا در دهه دوم اردیبهشت ماه امسال در اراضی زراعی شهرستان ساری، اظهار کرد: طبق اعلام جهاد کشاورزی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران، خرید تضمینی کلزا امسال با قیمت مصوب برای هر کیلو دانه روغنی با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت است و مراکز خرید به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ۱۰ درصد و افت ناخالص بالای دو درصد، از وزن محصول کلزای تحویلی کسر و بهای آن را محاسبه و پرداخت می کنند.

وی با اشاره به اینکه زراعت دانه‌های روغنی در جهان با ‌توجه به افزایش جمعیت، توسعۀ شهرنشینی و بالارفتن سرانۀ مصرف روغن‌های نباتی گسترش چشم‌گیری داشته‌ است، گفت: کلزا محصول استراتژیک و ماده اولیه تولید روغن خوراکی بوده و روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول کیفیت بالایی دارد و دانه آن حاوی ۴۰ تا ۴۵ درصد روغن و ۲۵ تا ۳۵ درصد پروتئین است.

علوی با بیان اینکه امسال یک هزار و ۱۳۴ هکتار اراضی زراعی این شهرستان کلزا کشت شد، گفت: برداشت زود هنگام و وجود علف هرز از عوامل تاثیرگذار در میزان افت محصول در زمان خرید است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار