|

پیش‌بینی برداشت ۴ میلیون شاخه گل مریم در دزفول

پیش‌بینی برداشت ۴ میلیون شاخه گل مریم در دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به آغاز برداشت گل مریم از ۳۰ هکتار گلخانه‌های این شهرستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود چهار میلیون شاخه گل مریم از گلخانه‌های این شهرستان برداشت شود.

به گزارش مملکت ما ، بهروز قمرزاده با بیان اینکه دزفول رتبه نخست تولید گل مریم در کشور اگرا دارد، افزود: همه ساله کشت گل مریم در دزفول بین ماه‌های اردیبهشت تا شهریورماه انجام می‌شود و برداشت این گل نیز از آبان‌ماه تا فروردین سال بعد ادامه دارد.

مدیرجهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: حدود ۲۲۰ هکتار گلخانه در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۵ هکتار آن در تولید انواع گل و گیاهان زینتی و گلهای شاخه بریده فعال است.

وی افزود: گل مریم دزفول جزو با کیفیت ترین گلها از نظر ظاهر، سرگل و همچنین عطر و بو است و کاشت این گیاه به دلیل حساس بودن به سرما در گلخانه‌هایی با پوشش پلاستیکی انجام می‌شود.

قمرزاده بیان کرد: بالا بودن هزینه سازه‌های گلخانه و نیاز به اختصاص اعتبارات ویژه کم بهره، نبود ماشین مخصوص حمل گل برای ارسال به سایر استان‌ها، نبود صادرات و مرز هوایی و زیرساخت پایانه صادراتی از جمله مشکلات عمده گل کاران دزفول است.

وی افزود: زیرساخت‌های رشد چشمگیر کاشت گل در دزفول وجود دارد که درصورت رفع موانع و مشکل‌های این بخش این مهم قابل تحقق است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار