|

خریداری ۹۰۰ تن دانه روغنی از کشاورزان استان تهران

خریداری ۹۰۰ تن دانه روغنی از کشاورزان استان تهران

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران از افتتاح ۱۷۸ پروژه کشاورزی به ارزش ۶ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود ۹۰۰ تن دانه روغنی از کشاورزان استان تهران خریداری شده است.

به گزارش مملکت ما، جبرئیل برادری، رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگویی درباره میزان خرید و سطح زیرکشت دانه‌های روغنی استان تهران افزود: تاکنون حدود ۹۰۰ تن دانه روغنی در سطح زیرکشت یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی استان تهران خریداری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: امسال در برداشت محصولات استراتژیک شرایط اقلیمی خوبی داشتیم و عملکرد در واحد سطح افزایشی بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان خرید تاکنون از ۷۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت دانه‌های روغنی برداشت و تحویل گرفته شده است، بیان کرد: خرید تضمینی دانه‌های ادامه خواهد داشت.

برادری، رطوبت استاندارد دانه‌های روغنی را ۲۰ درصد دانست و گفت: در اکثر موارد دانه‌های روغنی برداشت شده دارای رطوبت بالایی است؛ بنابراین کشاورزان این محصول را در انبارها نگهداری می‌کنند تا رطوبت کاهش یابد.

وی بخش عمده برداشت و خرید دانه‌های روغنی مربوط به استان تهران را کلزا، کاملینا و گلرنگ برشمرد و ادانه داد: اکنون بیشترین میزان برداشت و خرید دانه‌های روغنی مربوط به کلزا است که به تدریج برداشت و به مراکز خرید تحویل داده می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی قیمت هر کیلوگرم دانه کلزا ۳۵ هزار تومان (با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت)، دانه کاملینا ۳۳ هزار تومان (با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰درصد رطوبت)، دانه گلرنگ ۳۲ هزار تومان (با ۲درصد ناخالطی و ۹درصد رطوبت)، دانه آفتابگردان ۳۲ هزار تومان (با ۲درصد ناخالصی و ۹درصد رطوبت)، دانه سویا ۳۶ هزارتومان (با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت) تعیین شده است.

اشتغالزایی ۱۱۰۰ نفر در هفته جهاد کشاورزی استان تهران

وی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی که از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه گفت: در حوزه امنیت غذایی ۱۷۸ پروژه در زیربخش‌های آب و خاک، باغبانی، زراعی، دام و طیور و آبزیان به ارزش ۶ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی یک هزار و ۱۰۰ نفر است.

برادری با بیان اینکه یکی از کارها در الگوی کشت بحث افزایش عملکرد در واحد سطح است که با انجام عملیات‌های به زراعی و به باغی انجام می‌شود اظهار داشت: در طول سال‌های اخیر پروژه‌های ارزشمندی به بهره‌برداری رسید که اثرات آن در آرامش بازار و تامین امنیت غذایی برای مردم است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار