|

تولید و برداشت ۲۰۰ هزار تن انگور در آذربایجان‌غربی

 تولید و برداشت ۲۰۰ هزار تن انگور در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان یکی از چهار استان کشور در تولید انگور است.

به گزارش مملکت ما، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برداشت انگور از باغ‌های استان گفت: آذربایجان‌غربی با تولید و برداشت ۲۰۰ هزار تن انگور در جمع چهار استان برترکشور قرار دارد.

وی افزود: کشاورزان آذربایجان‌غربی، ۵۲ رقم انگور را از سطح ۲۲ هزار و ۸۳۲ هکتار باغ برداشت می‌کنند.

شهبازی با بیان اینکه شهرستان ارومیه رتبه نخست را از نظر سطح زیر کشت این محصول در استان دارد، اظهارکرد: از مجموع انگور تولیدی استان ۱۶۰ هزار تُن به صورت آبی و بقیه به صورت دیمی است.
وی گفت: انگور دومین محصول باغی استان بوده و بیش از ۳۰ هزار بهره بردار به طور مستقیم و ۳۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در امر داشت و برداشت، بسته‌بندی و حمل و نقل آن فعالیت کرده و از این راه امرار معاش می‌کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه این استان رتبه چهارم کشوری در تولید انگور را به خود اختصاص داده است، گفت: سالانه بیش از ۴۱۰ تُن آبغوره توسط سه واحد صنعتی در استان تولید می‌شود که در مصارف خانگی و تهیه سالاد‌ها و چاشنی غذا‌ها به‌کار می‌رود و بخش عمده‌ای نیز در استان به روش سنتی خانگی تهیه می‌شود.
شهبازی، با بیان اینکه بخشی از انگور تولیدی استان سالانه به کشور‌های همسایه صادر می‌شود، اضافه کرد: از کل محصول تولیدی ۶۰ درصد به صورت تازه خوری در استان و سایر نقاط کشور مصرف و مقداری نیز صادر شده و بقیه در صنایع تبدیلی به صورت آبمیوه، کشمش و شیره انگور فرآوری می‌شود

 

نظرات