|

جزئیات برگزاری جشنواره ملی آش زنجان

جزئیات برگزاری جشنواره ملی آش زنجان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از برگزاری جشنواره آش از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های شهر زنجان خبر داد.

به گزارش مملکت ما، داود آبیان، ظهر چهارشنبه در نشست برگزاری هفدهمین جشنواره آش و هجدهمین نمایشگاه صنایع دستی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های متعدد در زنجان و برگزاری ۱۶ دوره جشنواره آش، زنجان را به مرکز گردشگری خوراک تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری جشنواره آش از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه در نمایشگاه کاسپین اندیشیده شده است، عنوان کرد: تلاش داریم ۱۰ مهر به عنوان روز ملی آش ایرانی در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در مورد محتوای رویداد جشنواره آش ابراز کرد: اجرای پیش‌رویداد، اجرای ویژه برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه با حضور میهمانان و مقامات، ارائه آش‌های محلی همه استان‌های کشور از جمله این موارد است.

وی برگزاری مسابقه پخت آش‌های محلی، اجرای موسیقی محلی، برگزاری برنامه‌های آئینی و شب‌های فرهنگی، نمایش الگوهای سکونت عشایری و روستایی کشور، نمایشگاه صنایع‌دستی و انتخاب آش‌های برتر را از دیگر محتواهای رویداد برشمرد.

آبیان در مورد گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره بیان کرد: موسیقی‌های محلی استان‌ها و اجرای برنامه‌های آئینی، سیاه چادرهای عشایری غرفه‌های پخت آش محلی و حضور بخش‌های دولتی غرفه‌های دستگاه‌های همکار، صنعتگران صنایع‌دستی و گروه‌های آشپزی می‌توانند در این جشنواره مستقر شود.

وی با بیان اینکه یک سالن به غرفه‌های آش به تعداد ۳۰ غرفه ١ا متری پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: در سالن غرفه‌های صنایع‌دستی نیز تعداد ١١٨ غرفه ٩ متری مستقر می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات